چرا خوابیدن با آرایش اشتباه است ؟
نوشته شده توسط : آرامیس

چرا خوابیدن با آرایش اشتباه است ؟ خیلی ها فکر می کند که شستن آرایش صورت و پاک کردن آن از روی صورت قبل از خواب تاثیر زیادی بر سلامتی و زیبایی پوستشان ندارد. اما این کار می تواند به یک عادت دائمی تبدیل شود و عوارض بسیار مخربی بر سلامتی و شادابی پوست داشته باشد.

داشتن یک روتین مراقبتی پوستی بسیار اهمیت دارد. اما در کنار استفاده از محصولات بهداشتی صورت، نظافت پوست و نخوابیدن با آرایش تاثیر بسیار زیادی در سلامت پوست دارد. اگر برای شما هم سوال است که خوابیدن با آرایش می تواند چه تاثیراتی بر پوست داشته باشد ؟ توصیه می کنیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

اگر با آرایش بخوابیم چه می شود ؟

لوازم آرایشی در ترکیبات خود دارای مواد شیمایی مانند سیلیکون هستند و این مواد منافذ پوست را مسدود می کنند. به همین خاطر اگر به صورت طولانی مدت بر روی پوست باقی بمانند، سبب ایجاد مشکلات پوستی جدی بر روی صورت می شوند.

همانطوری که می دانید زمان احیا پوست در شب استو اگر مواد آرایشی بر روی صورتتان باقی بماند ، سبب بسته شدن منافذ و در نتیجه جلوگیری از انجام روند طبیعی احیا پوست می شود. پس با پاک نکردن آرایش در زمان شب و قبل از خواب آسیب های زیادی به تمام اعضای صورت وارد می شود.

عوارض خوابیدن با آرایش برای صورت

عوارض خوابیدن با آرایش بر روی صورت به سرعت نمایان می شود. در ادامه مهمترین عوارض خوابیدن با آرایش بر روی پوست آورده شده است :

تیرگی و خستگی پوست

خستگی و تیرگی پوست در نتیجه ماندن آرایش بر روی صورت و بسته شدن منافذ پوست به وجود می آید.

ایجاد خشکی و حساسیت در پوست

ماندن آرایش روند آب رسانی و هیدراته شدن طبیعی آن را با اختلال روبرو می کند. به همین علت پوست رطوبت و طراوت طبیعی خود را از دست می دهد. سپس شرایط پوست برای ابتلا به حساسیت های مختلف فراهم می شود.

ایجاد جوش و آکنه بر روی صورت

همانطوری که قبلا گفتیم ماندن آرایش باعث بسته شدن منافذ پوستی می شود. در صورت پاک نکردن آرایش قبل از خواب انواع آلودگی ها، چربی، مواد آرایشی از تنفس پوست جلوگیری می کنند. که تمامی این مسائل سبب به وجود آمدن جوش و آکنه می شود.

ایجاد چین و چورک بر روی صورت

می توان گفت که مهمترین عارضه ماندن آرایش بر روی پوست قبل از خواب ایجاد چین و چروک و پیری زودرس پوست است. اختلال در تنفس و احیا پوست در شبب سبب پیری زود رس و چین و چروک می شود.

ماندن آرایش بر روی پوست همچنین می تواند روند کلاژن سازی را با اختلال مواجه ند. کلاژن اصلی ترین عنصر جوانسازی پوست است و سبب کاهش چین و چروک در پوست به خصوص پوست اطراف دور چشم می شود.

عوارض پاک نکردن آرایش چشم قبل از خواب

چشم یکی از مهمترین اعضای صورت در داشتن ظاهری زیبا و سلامت می باشد. پاک نکردن آرایش چشم قبل از خواب می تواند عوارض زیر را به دنبال داشته باشد :

ریزش ابروها و مژه ها

پاک نکردن آرایش چشم سبب شکسته شدن ابروها و مژه ها و هچنین آسیب رسیدن به آن ها می شود. همین امر سبب ریزش مژه ها و ابرو می گردد.

انسداد غدد اشکی و خشکی چشم

یکی از عوارض پاک نکردن آرایش چشم انسداد غدد اشکی است. باقی ماندن ریمل چشم غدد اشکی پلک ها و فولیکول های مو را مسدود می کند و در نتیجه خطر ابتلا به خشکی چشم را نیز افزایش می دهد.

عفوت چشم

خوابیدن با آرایش سبب افزایش احتمال ابتلا به انواع عفونت های چشمی می شود. از آنجایی که لوازم آرایشی در ترکیبات خود مواد شیمیایی دارند، باقی ماندن این مواد بر روی شب برای طولانی مدت سبب نفوذ آنها به داخل جشم و آسیب های فروانی همچون عفونت چشمی می شود.

گرفتگی فولیکول های مژه

خوابیدن با خط چشم یا ریمل می تواند سبب بسته شدن غدد چربی را روی پلک و فولیکول های مژه شود. این مسئله می تواند سبب ایجاد گل مژه یا هوردئولوم ها بر روی چشم ها شود.

عوراض پاک نکردن آرایش لب ها قبل از خوابیدن

از جمله عوارض پاک نکردن آرایش لب ها قبل از خوابیدن می توان به موارد زیر اشاره کرد :

ترک خوردن پوست لب

پاک نکردن آرایش لب قبل از خواب سبب از بین رفتن رطوبت لب می شود و از تنفس پوست لب نیز جلوگیری می کند. همین امر سبب خشکی و اصطلاحا خشکی یا ترک لب می شود.

پوسته پوسته شدن و خشکی لب ها

پوسته پوشته شدن و خشکی لب ها نیز از دیگر عوارض پاک نکردن آرایش لب قبل از خواب است.

 

 

منبع : چرا خوابیدن با آرایش اشتباه است ؟





:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 شهريور 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: